5 užkandžiai, kurie suteiks jėgų visai treniruotei!

Dažnas klausimas, kuris išnyra prieš sportą ar ypač prieš ankstyvo ryto treniruotes – gal kažko užkąsti? Dalis galvoja vienaip, dalis kitaip. Vieniems sunku valgyti prieš sportą, kitiems paprasčiau. Tačiau dalis nė nežino kokie užkandžiai geriausiai ir iš vis ar jie reikalingi. Gal ir pradedu nuo to ar jų reikia.

Trumpai – manau, kad taip. Aišku, jei tai bus ne šešiolikos ingredientų sumuštinis su kalnu Helmans, o sunokęs bananas.

Kiek plačiau – viskas priklauso ne nuo vieno faktoriaus, nes svarbu ir kiek žadi sportuoti, kokiu intensyvumu ir greičiausiai ką sportuosi. Jei ketini išeiti geram pusvalandžiui pasivaikščioti – nesuk galvos ir dėl maisto. Geriau pasiimk greta pašnekovą, su kuriuo galėtum papliurpti. Tačiau gi gali būti, kad ketini paprakaituoti tiek, kad nustebintum ir pats save, nes nori išdeginti 698 kalorijas. Tokiu atveju greitieji angliavandeniai būtų pats tas.

Aš ne mitybos specialistas, tad į detales giliau nelysiu, bet turiu pasakyti du dalykus, kuriuos verta prisiminti:

  1. Kuo mažiau laiko iki sporto, tuo mažiau skrandžiui duok galvoti ir dirbti. Valgyk tik bananą ar obuolį ar avinžirnių – nemaišyk.
  2. Tavo kūnui būtina energija sporto metu, tad užkandis prieš jį tam ir skirtas. Kitu atveju dažnai darysi pusiau be jėgų, o žiūrėk dar ir galva apsisuks.

Mano užkandžiai. TOP  5  1

Mane rytinis sportas veža, o 5:45 ką nors gamintis man dar tikrai per sunku, todėl ant palangės stovintis vaisių indas visada pilnas bananų. Tad tik atsikėlęs išgeriu puslitrį vandens, po pusvalandžio lupu žievę nuo banano ir 6:30 esu jau spoto salėje.

Kodėl bananas? Kaip ir sakiau – greiti angliavandeniai, o dar ir truputis kalio.

užkandžiai prieš sportą - bananas

Kažkas paprasto, ką irgi galima rinktis

Smoothies a.k.a vaisių kokteiliai

Čia jau pasirinkimo laisvė! Mano gertuvėje dažnai atsiduria sojos / migdolų pienas, bananas ir lašas kanapių baltymų arba vymuogių sultys, betkoks vaisius ir vėl kažkiek kanapių branduolių baltymų. Jei noriu sočiau, pavyzdžiui po treniruotės, įberiu ir saują vandeny mirkytų riešutų.

užkandžiai prieš sportą - Smoothie, vaisių kokteilis

Avižinė košė

Energija, B vitaminas ir dar sąnariams gerai!

užkandžiai prieš sportą - avižų košė

Saujelė džiovintų vaisių

Lengvai virškins ir palaikys jėgas per treniruotę. Rinkis uogas, abrikosus ar ananasus ir žiūrėk kas bus.

užkandžiai prieš sportą - uogos, sėklos

Dar nebandyta – avinžirniai

Neesu mėgėjas jokių džiovintų žirnių / pupų, tad mano priešsportiam pasirengime dar nė karto neatsidūrė šis užkandis, my bad… 😉 Bet girdėjau, kad gerai ir paprasta – išmirkai ketvirtį puodelio avinžirnių ir čia tau bus tiek baltymų tiek angliavandenių!

užkandžiai prieš sportą - avinžirniai

STOP! Dar šiek tiek

Pabaigai tik primenu ką ir taip jau žinai:

  1. Nevalgyk riebaus maisto prieš treniruotę, bo būsi sunkus kaip kelmas. Skrandis bus perkrautas.
  2. Anglevandeniai yra reikalingi ir naudingi. Tik neapgaudinėk savęs jų gaudamas iš šokoladukų ar pyragaičių.
  3. Užkandžiai ir yra užkandžiai. Tai ne pietūs, ne pusryčiai ir ne vakarienė, tad kiekis turi būti juokingai mažas.

Site Footer

Sliding Sidebar